Rezensionen

Seite 129 von 393 Vorherige Seite Nächste Seite
Der neue Merker | April 2015 | Dr. Ingobert Waltenberger | 1. April 2015 |

AUDITE: Das Quartetto di Cremona spielt Beethovens Streichquartette wie…
Das soeben veröffentlichte Vol. IV wartet mit Referenzeinspielungen der…
„Die Hörkunst ist eine hohe Kunst. Hörst Du den Unterschied?“ (Garibaldi in Thomas Bernhards Die Macht der Gewohnheit) Sie kennen das. Man legtMehr lesen


Schumann-Journal | Nr. 4 / Frühjahr 2015 | Jan Ritterstaedt | 1. April 2015 |

Im Herbst des Jahres 2013 startete das Label audite eine neue Serie mit sämtlichen sinfonischen Werken Robert Schumanns, eingespielt vom WDRMehr lesen


Schumann-Journal | Nr. 4 / Frühjahr 2015 | Jan Ritterstaedt | 1. April 2015 |

Im Herbst des Jahres 2013 startete das Label audite eine neue Serie mit sämtlichen sinfonischen Werken Robert Schumanns, eingespielt vom WDRMehr lesen


American Record Guide | April 2015 | Greg Pagel | 1. April 2015 |

The notes to many of my Tchaikovsky chamber music discs begin by saying Tchaikovsky was not very interested in chamber music. Well, he may not haveMehr lesen


American Record Guide | 31.03.2015 | Paul L Althouse | 31. März 2015 |

Over his entire career Grieg wrote only two orchestral works in the traditional multimovement format: this symphony and concerto. Both are earlyMehr lesen


Fanfare | 26.03.2015 | Jerry Dubbins | 26. März 2015 |

My first encounter with the Trio Testore was fairly recent. In 37:2, I reviewed the group’s two-disc set of Brahms’s piano trios and hated it forMehr lesen


Fanfare | 26.03.2015 | Jim Svejda | 26. März 2015 |

For the fourth (and next-to-last) installment of its stunning series of the complete symphonic works of Edvard Grieg, Audite made the canny decisionMehr lesen


Fanfare | 26.03.2015 | Steven Kruger | 26. März 2015 |

I wish I could be more enthusiastic about these performances. But I’m afraid sympathy is in order—for the continuing tendency of German orchestrasMehr lesen


Fanfare | 26.03.2015 | Steven Kruger | 26. März 2015 |

I wish I could be more enthusiastic about these performances. But I’m afraid sympathy is in order—for the continuing tendency of German orchestrasMehr lesen


Fanfare | 26.03.2015 | Huntley Dent | 26. März 2015 |

This is a commemorative album of Abbado’s years at the Lucerne Festival, which spanned five decades. He became a major presence there from 2000Mehr lesen


www.myclassicalnotes.com | Wednesday | 03.25.15 | Hank Zauderer | 25. März 2015 |

Cremona Quartet
This CD is of particular interest because the performers combined the first quartet from Beethoven’s early Op. 18, with one of the last quartetsMehr lesen


www.myclassicalnotes.com | Wednesday | 03.25.15 | Hank Zauderer | 25. März 2015 |

Cremona Quartet
This CD is of particular interest because the performers combined the first quartet from Beethoven’s early Op. 18, with one of the last quartetsMehr lesen


Fanfare | 24.03.2015 | Henry Fogel | 24. März 2015 |

Szell recorded both of these works more than once, and those recordings are highly regarded. Indeed, collectors particularly value a ConcertgebouwMehr lesen


www.klassikerleben.de | März 2015 | Oliver Buslau | 20. März 2015 |

Beethovens Streichquartette sind wie seine Sinfonien und Klaviersonaten ein Riesenkosmos – und ein Ensemble, das sich ihnen mit der Absicht einerMehr lesen


www.klassikerleben.de | März 2015 | Oliver Buslau | 20. März 2015 |

Beethovens Streichquartette sind wie seine Sinfonien und Klaviersonaten ein Riesenkosmos – und ein Ensemble, das sich ihnen mit der Absicht einerMehr lesen


De Gelderlander | Vrijdag 20 Maart 2015 | Maarten-Jan Dongelmans | 20. März 2015 |

[…] Over meeliften gesproken: de belangstelling voor historische heruitgaven is toegenomen door de technische opfrismogelijkheden. Die laten deMehr lesen


www.artalinna.com | 18 mars 2015 | Jean-Charles Hoffelé | 18. März 2015 |

Le Concerto
Parfois le héros d’un disque n’est pas celui que l’on croit. Audite publie un album consacré à Pierre Fournier proposant uniquement desMehr lesen


Gramophone | March 2015 | Philip Clark | 17. März 2015 |

Music that grapples with demons and is never wholly at ease, even when wings bless the darkness with glimpses of light—when you’re RobertMehr lesen


Gramophone | March 2015 | Philip Clark | 17. März 2015 |

Music that grapples with demons and is never wholly at ease, even when wings bless the darkness with glimpses of light—when you’re RobertMehr lesen


Gramophone | 17.03.2015 | Philip Clark | 17. März 2015 |

Music that grapples with demons and is never wholly at ease, even when wings bless the darkness with glimpses of light—when you’re RobertMehr lesen

...