Reviews
Record Geijutsu | 2015.2 | February 1, 2015 |
japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen
Scherzo | N° 304 - febrero 2015 | Josep Pascual | February 1, 2015 |
El Trío elegíaco nº 1, obra de un Rachmaninov todavía adolescente, es la muestra palpable de la profunda admiración que sentía por Chaikovski.Mehr lesen
International Record Review | February 2015 | John Warrack | February 1, 2015 |
With this third volume completing Audite's cycle of Schumann's symphonic works, Heinz Holliger couples the Cello Concerto to the revised version ofMehr lesen
International Record Review | February 2015 | John Warrack | February 1, 2015 |
With this third volume completing Audite's cycle of Schumann's symphonic works, Heinz Holliger couples the Cello Concerto to the revised version ofMehr lesen
Clavier Companion - The Piano Magazine | January / February 2015 | Steven Hall | February 1, 2015 |
This beautifully produced SACD presents Murtfeld at his musical best. The opening virtuosic set by Gottschalk is superbly nuanced, with supple,Mehr lesen
Record Geijutsu | 2015.2 | February 1, 2015 |
japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen
Record Geijutsu | 2015.2 | February 1, 2015 |
japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen
Der neue Merker | Februar 2015 | Dr. Ingobert Waltenberger | February 1, 2015 |
Das SWISS PIANO TRIO startet schwungvoll in die Gesamtaufnahme aller…
Mit musikantischer Lust und Verve stürzt sich das 1998 gegründete Schweizer Klaviertrio in das erste, im Gegensatz zu Haydn gleich symphonischMehr lesen
Image Hifi | 2/2015 | Heinz Gelking | February 1, 2015 |
Hörenswertes
Zur Halbzeitpause zwei Kurzmeldungen: Die dritte Folge aus dem Schumann-Zyklus von Heinz Holliger mit dem WDR Sinfonieorchester Köln (wirMehr lesen
Das Orchester | 02/2015 | Susanne Rudolph | February 1, 2015 | source: http://www.dasor... |
Fehlurteile sind in der Rezeptionsgeschichte eines Werks nichts Ungewöhnliches. So erzählt Arthur Rubinstein in seiner Autobiografie, dass „inMehr lesen
Gramophone | February 2015 | Rob Cowan | February 1, 2015 |
Character in abundance, spellbinding results
Recordings by some piano and conducting greats from the past gathered into…
[…] On the orchestral front, Audite's 'new remastering from original analogue tape' of Beethoven's Choral as performed at the Lucerne Festival onMehr lesen
Gramophone | February 2015 | Rob Cowan | February 1, 2015 |
Character in abundance, spellbinding results
Recordings by some piano and conducting greats from the past gathered into…
[…] On the orchestral front, Audite's 'new remastering from original analogue tape' of Beethoven's Choral as performed at the Lucerne Festival onMehr lesen
Fono Forum | Februar 2015 | Frank Siebert | February 1, 2015 |
Empfehlung des Monats
Intensiv
Das Klavierduo Takahashi / Lehmann überzeugt auf dieser CD nicht nur mit seinem Spiel, sondern überrascht mit einem sehr anspruchsvollen Programm,Mehr lesen
Record Geijutsu | 2015.2 | February 1, 2015 |
japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen
Frankfurter Allgemeine Zeitung | Montag, 26.01.2015 | Gerhard R. Koch | January 26, 2015 |
Das Recht, nicht beeinflusst zu werden
Synkopen statt Basalte: Die amerikanische Klaviermusik hat viele Väter
Gar mancher ging in die Vereinigten Staaten von Amerika. um zu zeigen, wie perfekt profitabel „the famous German efficiency“ und die angeblichMehr lesen
www.ClassicsToday.com | 21.01.2015 | David Hurwitz | January 21, 2015 |
Historical Gems: Furtwängler’s Lucerne Ninth, Again
This performance of Beethoven’s Ninth is unquestionably the best that Furtwängler left us. It has all of his customary passion and spontaneity, butMehr lesen
www.artalinna.com | 21 janvier 2015 | Jean-Charles Hoffelé | January 21, 2015 |
Pas que Brahms mais tout de meme
Longtemps, je me suis posé cette question : d’où venait ce sens du jeu droit, énergique toujours, plein, rapide que Julius Katchen mettait àMehr lesen
www.ClassicsToday.com | 21.01.2015 | David Hurwitz | January 21, 2015 |
Historical Gems: Furtwängler’s Lucerne Ninth, Again
This performance of Beethoven’s Ninth is unquestionably the best that Furtwängler left us. It has all of his customary passion and spontaneity, butMehr lesen
Vårt Land | Tirsdag 20. Januar 2015 | Olav Egil Aune | January 20, 2015 |
Romantikkens svar på krystall
Strykekvartettene: Mendelssohn hadde vår i hodet. Vår og melankoli
Ingen, selv ikke den argeste kritiker, kan styre hvordan musikk blir spilt. Tolkninger endrer seg med den som spiller og tiden det spilles i.Mehr lesen
Vårt Land | Tirsdag 20. Januar 2015 | Olav Egil Aune | January 20, 2015 |
Romantikkens svar på krystall
Strykekvartettene: Mendelssohn hadde vår i hodet. Vår og melankoli
Ingen, selv ikke den argeste kritiker, kan styre hvordan musikk blir spilt. Tolkninger endrer seg med den som spiller og tiden det spilles i.Mehr lesen