audite Musikproduktion
Hülsenweg 7
D-32760 Detmold
This complete edition of the symphonic works of Edvard Grieg, in five parts altogether, is especially convincing thanks to the authentic approach of the Norwegian Eivind Aadland, who strongly influences the interpretations of the WDR Symphony Orchestra Cologne under his direction. Volumes 1 and 2more
Edvard Grieg was the voice of Norway in the nineteenth century, ringing out across the whole of Europe. His Symphonic Dances Op. 64 use authentic melodies and rhythms from the Norwegian mountains, whilst Grieg’s incidental music for Henrik Ibsen’s drama Peer Gynt is characterised by more diverse writing. From the world-famous string line in Morning Mood to the wild chase in the Hall of the Mountain King, Grieg demonstrates every facet of his orchestral skills.
This complete edition of the symphonic works of Edvard Grieg, in five parts altogether, is especially convincing thanks to the authentic approach of the Norwegian Eivind Aadland, who strongly influences the interpretations of the WDR Symphony Orchestra Cologne under his direction. Volumes 1 and 2 are dedicated to the original orchestral works, whilst Vol. 3 of this series contains a portion of the transcriptions of works that Grieg had originally composed for the piano. He then orchestrated them, having become a popular composer and conductor, in order to have more symphonic material at his disposal. Not infrequently, the transcriptions surpass the originals in terms of fullness and richness of colour. The fourth part of this series combines Grieg’s most popular work with his least known piece: whilst the Piano Concerto in A minor was the 25-year-old composer’s breakthrough to international fame, he had decided to withdraw his symphony, written only a few years previously. Yet every page of the score – despite overt influences of Schumann, Gade and Mendelssohn – convinces, thanks to Grieg’s youthful inspiration and superb invention. The fifth and final volume of audite’s complete recording of Edvard Grieg’s orchestral works reveals a less familiar side of the Norwegian national composer: as arranger of his own lyrical and patriotic songs, surrounded by elegiac and dance-like melodies.
As usual (as if you remember these things from one year to the next), I’ll lead up to my final choices with a few deserving near-misses. I’llMehr lesen
Der norwegische Dirigent Eivind Aadland hat die Musik Griegs von Kindesbeinen an verinnerlicht. Mit dem Sinfonieorchester des Westdeutschen Rundfunks hat er für Audite eine vielfach ausgezeichnete Kompletteinspielung aller Orchesterwerke inklusive der Bühnenmusiken vorgelegt. Die fünf Hybrid-SACDs mit Mehrkanalspur liegen zum Teil auch auf hervorragenden Stereo-LPs vor.Mehr lesen
[…] It’s almost eerily similar to another recent (also live) recording that combines the concerto with Lyric Pieces (although four of Ott’sMehr lesen
Aadland geeft de vurige eerste dans meteen het volle pond en dit stuk komt dan ook heftig binnen. In de tweede en derde dans worden contrasten heerlijk uitgewerkt en is tevens aandacht voor joviale humor. Een schijf om vaak van te genieten.Mehr lesen
Les artistes réunis ici proposent une conclusion tout en couleur et raffinée. La baguette énergique d’Aadland offre une multitude de dynamiques à travers une lecture naturelle et douée d’une certaine sensibilité sans pour autant rentrer dans le piège de la sur-exaltation. A chaque fois, ce sont des petits tableaux sonores que parviennent à illustrer l’orchestre et le chef.Mehr lesen
On reste en terrain bien connu avec les deux premières, tirées de Peer Gynt, où le chant velouté et cristallin de Camilla Tilling (née en 1971) séduit.Mehr lesen
The first two discs in this ‘Complete Symphonic Works’ series (10/11, 11/11) were outstanding. This third is wholly exceptional. The presence ofMehr lesen
The recording and engineering by Mark Hohn has been attentive to all of those glorious color details that make the Grieg experience unique, especially in surround.Mehr lesen
Eivind Aadland geht dem Orchesterwerk dieses grandiosen Komponisten auf den Grund, gemeinsam mit dem WDR-Sinfonieorchester Köln spielte er es auf fünf CDs für audite ein. Das Orchester spielt klar und durchhörbar, der Dirigent verzichtet auf alle unnötigen Romantizismen und überdehnte Tempi rubati. [...] Es entstehen vielfarbige Schattierungen und das Ganze wird nicht wie viel zu häufig zu hören in einem einzigen monochromen „Grieg-Klang“ verschmolzen.Mehr lesen
Eivind Aadland geht dem Orchesterwerk dieses grandiosen Komponisten auf den Grund, gemeinsam mit dem WDR-Sinfonieorchester Köln spielte er es auf fünf CDs für audite ein. Das Orchester spielt klar und durchhörbar, der Dirigent verzichtet auf alle unnötigen Romantizismen und überdehnte Tempi rubati. [...] Es entstehen vielfarbige Schattierungen und das Ganze wird nicht wie viel zu häufig zu hören in einem einzigen monochromen „Grieg-Klang“ verschmolzen.Mehr lesen
Eivind Aadland geht dem Orchesterwerk dieses grandiosen Komponisten auf den Grund, gemeinsam mit dem WDR-Sinfonieorchester Köln spielte er es auf fünf CDs für audite ein. Das Orchester spielt klar und durchhörbar, der Dirigent verzichtet auf alle unnötigen Romantizismen und überdehnte Tempi rubati. [...] Es entstehen vielfarbige Schattierungen und das Ganze wird nicht wie viel zu häufig zu hören in einem einzigen monochromen „Grieg-Klang“ verschmolzen.Mehr lesen
Eivind Aadland geht dem Orchesterwerk dieses grandiosen Komponisten auf den Grund, gemeinsam mit dem WDR-Sinfonieorchester Köln spielte er es auf fünf CDs für audite ein. Das Orchester spielt klar und durchhörbar, der Dirigent verzichtet auf alle unnötigen Romantizismen und überdehnte Tempi rubati. [...] Es entstehen vielfarbige Schattierungen und das Ganze wird nicht wie viel zu häufig zu hören in einem einzigen monochromen „Grieg-Klang“ verschmolzen.Mehr lesen
Eivind Aadland geht dem Orchesterwerk dieses grandiosen Komponisten auf den Grund, gemeinsam mit dem WDR-Sinfonieorchester Köln spielte er es auf fünf CDs für audite ein. Das Orchester spielt klar und durchhörbar, der Dirigent verzichtet auf alle unnötigen Romantizismen und überdehnte Tempi rubati. [...] Es entstehen vielfarbige Schattierungen und das Ganze wird nicht wie viel zu häufig zu hören in einem einzigen monochromen „Grieg-Klang“ verschmolzen.Mehr lesen
This is volume five of Audite’s survey of the complete symphonic music of Edvard Grieg, and not surprisingly, it continues to delight with excellentMehr lesen
Sendebeleg siehe PDF!Mehr lesen
This series has been good except where there is formidable competition. This program is, by that standard, mixed. Certainly the Norwegian Dances hereMehr lesen
Japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen
Finir ainsi une série aussi gagnante est simplement impossible, il faut qu’Audite joigne à l’Orchestre Symphonique de Cologne un chœur norvégien pour que la baguette inspirée d’Eivind Aadland nous offre la version intégrale de la musique de scène pour Peer Gynt, Olaf Trygvason, Sigurd Jorsalfar, Terre en vue et le sublime Devant un couvent du Sud où Camilla Tilling ferait merveille.Mehr lesen
Het is duidelijk, Aadland en het orkest hebben dit repertoire zo goed in de vingers, er zoveel affiniteit mee dat dit project alleen daarom al als ijzersterk mag worden gekwalificeerd Daar komt dan nog bij dat het orkestspel van hoog gehalte is en dat de in de Keulse Philharmonie en de Bismarck-zaal gemaakte opnamen tot de beste mogen worden gerekend die ik tot nu toe uit die bron heb gehoord.Mehr lesen
Camilla Tilling hat einen kristallklaren, leuchtenden Sopran, mit dem sie den Hörer mitnimmt auf eine romantische Reise zu den dunklen Wäldern und Fjorden Norwegens. Mehr lesen
Het is duidelijk, Aadland en het orkest hebben dit repertoire zo goed in de vingers, er zoveel affiniteit mee dat dit project alleen daarom al als ijzersterk mag worden gekwalificeerd Daar komt dan nog bij dat het orkestspel van hoog gehalte is en dat de in de Keulse Philharmonie en de Bismarck-zaal gemaakte opnamen tot de beste mogen worden gerekend die ik tot nu toe uit die bron heb gehoord.Mehr lesen
Het is duidelijk, Aadland en het orkest hebben dit repertoire zo goed in de vingers, er zoveel affiniteit mee dat dit project alleen daarom al als ijzersterk mag worden gekwalificeerd Daar komt dan nog bij dat het orkestspel van hoog gehalte is en dat de in de Keulse Philharmonie en de Bismarck-zaal gemaakte opnamen tot de beste mogen worden gerekend die ik tot nu toe uit die bron heb gehoord.Mehr lesen
Het is duidelijk, Aadland en het orkest hebben dit repertoire zo goed in de vingers, er zoveel affiniteit mee dat dit project alleen daarom al als ijzersterk mag worden gekwalificeerd Daar komt dan nog bij dat het orkestspel van hoog gehalte is en dat de in de Keulse Philharmonie en de Bismarck-zaal gemaakte opnamen tot de beste mogen worden gerekend die ik tot nu toe uit die bron heb gehoord.Mehr lesen
Het is duidelijk, Aadland en het orkest hebben dit repertoire zo goed in de vingers, er zoveel affiniteit mee dat dit project alleen daarom al als ijzersterk mag worden gekwalificeerd Daar komt dan nog bij dat het orkestspel van hoog gehalte is en dat de in de Keulse Philharmonie en de Bismarck-zaal gemaakte opnamen tot de beste mogen worden gerekend die ik tot nu toe uit die bron heb gehoord.Mehr lesen
Camilla Tilling singt mit viel Sinn für Differenzierungen, klangfarbliche Nuancen und die verschattet-melancholischen Stimmungen in diesen Liedern.Mehr lesen
Mit ganz so edlen Waffen wird auf der folgenden Aufnahme nicht gefochten, wo sich Camilla Tilling und Tom Erik Lie beim Grieg-Zyklus des NorwegersMehr lesen
Sometimes you open up an innocent looking CD and discover a box of treasures. That’s what this one is like. Not having listened to any Grieg for aMehr lesen
Was im Juni 2011 mit der ersten von insgesamt fünf Einspielungen des gesamten sinfonischen Werks von Edvard Grieg mit dem WDR-Sinfonieorchester unterMehr lesen
Sendebeleg siehe PDF!Mehr lesen
Quasi auf Händen trägt Dirigent Eivind Aadland dabei die Sopranistin Camilla Tilling: Deren wandlungsfähige, perfekt geführte Stimme geht aufs Schönste zusammen mit dem blühenden, subtil ausgehörten Klang des Orchesters.Mehr lesen
The familiar four Op. 35 Norwegian Dances fill out this fine disk. Excellent audio.Mehr lesen
What a delight this survey of Grieg’s orchestral music has proved to be – a tantalising delight, it has to be said, as there have been considerable gaps between the various additions to the series over the years. While individual recordings of some of the music might be more striking elsewhere, as an entity, this largely complete recording of the orchestral music has proved to be no definitive and – what’s more – recorded in the best possible surround sound. Mehr lesen
Mit diesem Album beschließt Audite die fünfteilige Gesamtaufnahme aller Orchesterwerke des norwegischen Nationalkomponisten. Die CD beginnt mit zweiMehr lesen
I've raved about Eivind Aadland's recordings with the excellent West Deutsche Rundfunk Orchestra in his Grieg cycle and this vivid performance and lovely recording maintain the standard. [...] One review exclaimed "his shadings have shadings" - exactly! His tone is gorgeous and so is this CD.Mehr lesen
Over his entire career Grieg wrote only two orchestral works in the traditional multimovement format: this symphony and concerto. Both are earlyMehr lesen
For the fourth (and next-to-last) installment of its stunning series of the complete symphonic works of Edvard Grieg, Audite made the canny decisionMehr lesen
Mejor, como siempre, Eivind Aadland, quien vuelve a demostrar su empatía con Grieg en este poco agradecido programa.Mehr lesen
japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen
In Köln entstand keine stürmische, sondern eine eher frische und kraftvolle, am Klavier brillant gespielte und trotzdem nicht vom Solisten dominierte, sondern auch durch ein prägnantes und transparentes Orchesterspiel getragene Version. [...] Lange habe ich keine Aufnahme mit Klavier plus Orchester gehört, in der Parameter wie Transparenz, Energie und Raum so gut unter Dach und Fach gebracht wurden.Mehr lesen
Da der norwegische Dirigent Eivind Aadland mit dem WDR Sinfonieorchester all diese Attribute mit liebevoller Detailgenauigkeit und sprühendem Elan ausspielt und weder kernige Klangwucht noch Empfindungstiefe scheut, dürfte es dem Zuhörer ähnlich gehen wie einst Rubinstein und Bernstein: Je öfter er die Sinfonie anhört, desto lieber wird sie ihm… Kurz: Diese bemerkenswerte Talentprobe des jungen Edvard Grieg, in der sein typisch nordisches Idiom schon aufscheint, ist eine bereichernde Entdeckung.Mehr lesen
Det er en forrykende tolkning. Aadlands utgave er, som alt i denne serien, preget av moden vurdering og sikker sans for at musikken bærer, om den bare får tid til å puste og ikke piskes opp. I Aadland hånd – opplever jeg – blir Griegs Symfoni for første gang virkelig interessant. Naturlig virtuositet (ved behov) avløses av klassisk, symfonisk refleksjon, kall det gjerne alvor, en lys form for alvor.Mehr lesen
Wie schon in den vorangegangenen drei Folgen seiner Einspielung sämtlicher Orchesterwerke Griegs macht Eivind Aadland auch diese Musik so stark wie irgend möglich, vor allem gönnt er ihrem poetischen Zauber die erforderliche Transparenz und die Vielfalt der Orchesterfarben. Auf vordergründige Effekte verzichtet zumal die Wiedergabe des Klavierkonzerts. Herbert Schuch musiziert ganz auf dieser Linie, indem er bei tadelloser Technik, niemals vordergründig den Virtuosen ausstellt, um stattdessen vielmehr die Schönheiten dieser Partitur lyrisch und sanglich zu entfalten. Eine Empfehlung!Mehr lesen
«Rentre chez toi et écris une symphonie», conseille Niels Gade au jeune Grieg, qui s'était alors frotté qu'aux petites formes. L'apprentiMehr lesen
Mit seiner Eigenschaft der nicht nur brillierenden, technischen Sicht auf diese Musik weiß Schuch dieses Konzert eindringlich zu gestalten, mit Lyrismus, mit Vehemenz, mit famoser Agogik und Phrasierung. Und er bildet mit dem Orchester eine derartig grandiose Einheit, dass man sich kaum erinnert, dieses Konzert jemals besser gehört zu haben . Eine Referenzeinspielung!Mehr lesen
[...] the concerto is given a reading of great spirit and colour.Mehr lesen
[...] leidenschaftliche Musik, handwerklich tadellos gearbeitet und genuin romantisch.Mehr lesen
'Must never be performed' is an obvious red rag to any musical bull and although Grieg's youthful C minor Symphony reveals numerous influences, someMehr lesen
Edvard Grieg would prefer that we did not know his Symphony in C minor. But his cover was broken in the late days of the LP when Decca issued aMehr lesen
His Piano Concerto, however, is of crucial importance, and it shares the SACD with the symphony and gets a grand, sweeping and altogether winning performance from Herbert Schuch.Mehr lesen
Alles in allem also sehr gelungen und eine würdige Fortsetzung der zu Recht vielgelobten Grieg-Reihe bei Audite.Mehr lesen
Płyta urzekła mnie po pierwszych dźwiękach. Poziom orkiestry jest znakomity pod względem sprawności technicznej i precyzji, nienagannej intonacji, spójności barwowej i elegancji odpowiedniej dla muzyki Norwega. [...] Herberta Schucha prawdziwym mistrzem klawiatury. Jego niezwykła elastyczności w podejściu do koncertu Griega zachwyca.Mehr lesen
Grieg's most popular piece alongside his most forgotten, the amlable Symphony he withdrew soon after it was written. The Concerto performance lacksMehr lesen
Beschwingt, akzentuiert klingt das, mit Elan und einer Portion eher jugendlichem als romantischem Pathos, Herbert Schuch ist der tadellose Solist im Klavierkonzert.Mehr lesen
In seiner Gesamtaufnahme von Edward Griegs symphonischem Werk kommt Eivind Aadland nicht an der viel und nicht zuletzt vom Komponisten selberMehr lesen
Eivind Aadland gelingt eine gute Fortsetzung des aktuellen Grieg-Zyklus mitMehr lesen
Altogether this is another fine addition to Audite’s ongoing complete symphonic cycle. The recording from Köln Philharmonie is excellent and there are informative booklet notes. This series is set to become a real winner.Mehr lesen
Sendebeleg siehe PDF!Mehr lesen
Schuch’s very first entry is made with such precision and power that you sit up in surprise – you know that something special is ahead of you, and so it proves, in one of the best accounts of this constantly recycled concerto that I’ve heard. [...]Mehr lesen
[...] vier zur Serie gebundenen CDs in einer durchgehend resolut angegangenen wie sensibel nachempfundenen Darstellung.Mehr lesen
Que connaît-on de Grieg, en dehors de son concerto pour piano, des Suites de Peer Gynt et de ses Pièces lyriques pour piano? Si les partitionsMehr lesen
Pour poursuivre le projet Grieg, on retrouve Eivind Aadland, chef norvégien certes moins prestigieux mais intimement proche de l’âme de son pays, minutieux et scrupuleux, authentique et rutilant, dans cette livraison d’une tenue et d’un allant supérieurs aux deux premiers volumes. [...] nous plonge simplement dans l’atmosphère rudimentaire des gens du Nord mais avec une force poétique incroyable. Le reste du programme ne manque pas de panache, de virtuosité, d’atmosphères, oscillant entre déchaînements orchestraux contrôlés et songeries pacifiques. Un beau Grieg assurément.Mehr lesen
This is listed as Volume 3, but we are not sure what happened to Volume 2. Volume 1 was Peer Gynt and such, and we reviewed it very enthusiasticallyMehr lesen
siehe PDF!Mehr lesen
Nach zweijähriger Pause legt das Detmolder Label Audite nun die dritte Folge seiner Gesamteinspielung der sinfonischen Werke von Edvard Grieg vor.Mehr lesen
Somehow I missed the second volume of this survey of the complete works of Grieg with these forces, but my comments on volume one can be repeatedMehr lesen
Was sofort ins Ohr geht, ist dieser saubere Klang mit seiner extrem gutMehr lesen
This beautifully performed and produced series demonstrates how consistently fine his music was.Mehr lesen
Eivind Aadland’s superlative third volume of orchestral Grieg for Audite brings performances of astonishing poise, intrepid character and enormousMehr lesen
Typisch Grieg, in Dramatik und nordischem Kolorit, viel reizvolle Musik, gut orchestriert, und vom WDR-Orchester ebenso gut gespielt. Mehr lesen
The consistency of the playing of the WDR Sinfonieorchester Köln is one of the many pleasures of this recording and of this ongoing series, which is giving listeners a chance to hear Grieg as a far more varied and wide-ranging composer than he appears to be to people who know only the Piano Concerto and excerpts from Peer Gynt.Mehr lesen
Er gingen al twee cycli aan vooraf: van Ole Kristian Ruud (BIS) en vanMehr lesen
Ingenting er friskere enn Grieg. Jngenting kan spilles kjedeligere, heller.Mehr lesen
Ingenting er friskere enn Grieg. Jngenting kan spilles kjedeligere, heller.Mehr lesen
Ingenting er friskere enn Grieg. Jngenting kan spilles kjedeligere, heller.Mehr lesen
Unbekannte Werke, plastische Konturen, überraschende Farbnuancen.Mehr lesen
Eine feine Zusammenstellung von bekannten und weniger bekannten Werken Edward Griegs gibt es auf dieser SACD, die mit der 1866 in Rom entstandenenMehr lesen
Chinesische Rezension siehe PDF!Mehr lesen
Eivind Aadland gelingt es nachdrücklich, das WDR Sinfonieorchester auf skandinavische Frische und Farbigkeit zu trimmen. Die Aufnahmequalität ist allererste Sahne und das Booklet informiert, wie bei audite üblich, kompetent über den Komponisten und seine hier versammelten Werke.Mehr lesen
Sehr plastisch in den Konturen, lebendig, mit ungeahnt reichhaltigen Farbnuancen, emotional. Aadland erkundet mit den Kölnern immer wieder überraschende Ausdrucksbereiche jenseits der Klischees nordischer Klänge. Eine mustergültige Aufnahme.Mehr lesen
Aadland und die WDR-Musiker entstauben vergessene Ouvertüren, Tonpoeme, Schauspielmusiken. Hörenswert!Mehr lesen
I don't think I've ever encountered more sheerly affectionate, imaginatively shaped accounts of either In Autumn or the criminally underrated Old Norwegian Melody with Variations, while Aadland's memorably poetic and intensely warm-hearted way with the adorable Lyric Suite even put me in mind of Sir John Barbirolli's legendary mid-1960s version with the Hallé (long my touchstone in this piece). A outstanding release, which ever way you look at it.Mehr lesen
Whilst prolific as a composer Edvard Hagerup Grieg (1843-1907) wroteMehr lesen
The first two discs in this 'Complete Symphonic Works' series (10/11, 11/11) were outstanding. This third is wholly exceptional. The presence of theMehr lesen
I have been much impressed with Eivind Aadland's earlier volumes in this ongoing series of Grieg's complete orchestral music (reviewed in July/AugustMehr lesen
It’s difficult to imagine better performances: Eivind Aadland’s conducting secures vivid results from this high-quality, clearly up-for-it German radio orchestra.Mehr lesen
Das WDR Sinfonierochester und der norwegische Dirigent Eivind Aadland setzen ihre Gesamteinspielung der Orchesterwerke von Edvard Grieg mit dieserMehr lesen
Das WDR Sinfonieorchester hat sich vorgenommen, die sinfonischen Werke komplett einzuspielen. Teil eins und zwei sind bereits erschienen. Jetzt hatMehr lesen
The engineering of this disc actually tops the already very fine recordings of the first two Volumes, possibly using a higher pcm sampling rate. The very natural acoustic and pin-point instrument location is even more in evidence, while the wide stage almost seems to go beyond the speakers. [...] I'm most impressed by the Audite series [...] and look forward once more to the next volume.Mehr lesen
Klangeffekte, die mich fast an eine spätromantische Kirchenorgel erinnern. Also ganz reizvoll geraten und ein absoluter Hinhörer.Mehr lesen
[...] all have the kind of easy fluency and melodic freshness that characterise so much of Grieg's finest music, and the WDR orchestra's performances under Eivind Aadland have exactly the light touch they need.Mehr lesen
A highly collectable series, effectively displacing the DG set of the same repertoire by Järvi.Mehr lesen
The German audiophile label audite has released the first two albums inMehr lesen
Mit norwegischen Melodien geht die Aufnahme der sinfonischen Werke GriegsMehr lesen
Mit norwegischen Melodien geht die Aufnahme der sinfonischen Werke GriegsMehr lesen
Eine von Kontrasten geprägte Aufnahme erwartet die Hörer dieser CDMehr lesen
Mit den ersten beiden Folgen der Gesamteinspielung aller sinfonischen WerkeMehr lesen
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Er gingen al twee cycli aan vooraf: van Ole Kristian Ruud (BIS) en vanMehr lesen
Er gingen al twee cycli aan vooraf: van Ole Kristian Ruud (BIS) en vanMehr lesen
Die Musik des Norwegers Edvard Grieg passt zur Jahreszeit: Sie ist nichtMehr lesen
Die Musik des Norwegers Edvard Grieg passt zur Jahreszeit: Sie ist nichtMehr lesen
Sendebeleg siehe PDF!Mehr lesen
La musique de Grieg ne demande rien d'autre que la clarté, la vie rythmique et la mise en valeur des riches mélodies dont elle est prodigue. C´estMehr lesen
koreanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen
De las varias habilidades compositivas de Grieg, la orquesta no es la menor. Por eso, y no porque estemos ante págínas olvidadas, vale especialmenteMehr lesen
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Like Vol. 1 of Audite's survey of Edvard Grieg's complete symphonic music,Mehr lesen
koreanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen
Contrairement à ce qu’on pourrait s’imaginer, l’œuvre d’EdvardMehr lesen
Sendebeleg siehe PDF!Mehr lesen
Norwegian conductor Eivind Aadland leads the WDR Sinfonieorchester of KölnMehr lesen
japanische Rezension siehe PDF!Mehr lesen
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This new complete series of Grieg's orchestral music is building into a really excellent one. In the past, although there has been only one integralMehr lesen
Wer Edvard Griegs Peer-Gynt-Suiten mag, wird auch am übrigen sinfonischenMehr lesen
A happy star reigned over Cologne two autumns ago when violinist-turned-maestro Eivind Aadland recorded his cycle of Grieg symphonic works with theMehr lesen
Wer Edvard Griegs Peer-Gynt-Suiten mag, wird auch am übrigen sinfonischenMehr lesen
The wonderful regional orchestras of Germany, from Bavaria, Dresden, and in the present case Cologne, broadcast a richness and intensity of expressionMehr lesen
Our CD of the week this week was a really pleasant surprise as I probablyMehr lesen
Does there still need to be special pleading for Grieg’s orchestral music? He has a clutch of ardent champions on record and, if anyone is stillMehr lesen
Ob es klug war, in der Grieg-Gesamtaufnahme eine CD mit einem Programm nur für Streichorchester zusammen zu stellen, scheint mir fraglich, wo dochMehr lesen
Braucht man 555 Scarlatti-Sonaten, 1.001 Bach-Kantaten, 7.000Mehr lesen
Bemerkenswert rasch schreitet die Grieg-Edition bei Audite voran. Auch wenn die Einspielung aller Werke für Streichorchester bereits vor der erstenMehr lesen
The launch of a third new survey of Grieg’s orchestral music in the last decade, following Bjarte Engeset’s for Naxos and Ole Kristian Ruud’sMehr lesen
This second volume in a five-part series of Grieg’s complete symphonicMehr lesen
Conductor Eivind Aadland, a former violin pupil of Yehudi Menuhin, servedMehr lesen
Edvard Grieg war die Stimme Norwegens im 19. Jahrhundert, die durch ganzMehr lesen
Der Auftakt zur Einspielung von Edvard Griegs sinfonischem GesamtwerkMehr lesen
I cannot recall a more beautifully played or more thoughtfully conducted disc of Grieg’s music for string orchestra. The young Norwegian, EivindMehr lesen
1876 war kein gutes Jahr, sowohl nicht für ihn als Sohn, als auch nicht für ihn als Ehemann. Innerhalb weniger Wochen starben im Herbst seine MutterMehr lesen
“The flavour of this music is in my blood“, sagt der Dirigent Eivind Aadland, der in Griegs Geburtsort Bergen aufwuchs und heute internationalMehr lesen
Die Gesamteinspielung von Edvard Griegs sinfonischen Werken durch dasMehr lesen
This is a beautiful recording. The Cologne orchestra has a gorgeous sound, the engineers convey it perfectly, the conductor loves the music and neverMehr lesen
Audite startet seine fünfteilige Gesamteinspielung der kompletten symphonischen Werke Edward Griegs mit Eivind Aadland und dem WDR SinfonieorchesterMehr lesen
Hvem trenger enda en innspilling av Griegs orkestermusikk? (Jeg tror det erMehr lesen
Hvem trenger enda en innspilling av Griegs orkestermusikk? (Jeg tror det erMehr lesen
Ende der 1980er-Jahre legte die Deutsche Grammophon in zwei Boxen sechs CDsMehr lesen
Ende der 1980er-Jahre legte die Deutsche Grammophon in zwei Boxen sechs CDsMehr lesen
Klangtechnisch sind die Einspielungen bei dem Detmolder Label Audite immerMehr lesen
Monday 29 August: The conductor Eivind Aadland comes from a family whereMehr lesen
Unter Leitung von Eivind Aadland spielt das WDR Sinfonieorchester Köln Griegs komplettes symphonisches Schaffen ein. Auf dieser CD sind die WerkeMehr lesen
The first volume of Audite's Complete Symphonic Works of Edvard GriegMehr lesen
Klangtechnisch sind die Einspielungen bei dem Detmolder Label Audite immer über jeden Zweifel erhaben – dafür bürgt Ludger Böckenhoff alsMehr lesen
Erstaunliches präsentiert das Plattenlabel "audite": WährendMehr lesen
Fine performances of familiar and less-familiar music are the hallmarks ofMehr lesen
Moderator<br /> [...]<br /> Was haben Sie im Gepäck?<br /> <br /> Michael<br /> Allein drei CDs,Mehr lesen
Der norwegische Dirigent Eivind Aadland und das Sinfonieorchester desMehr lesen
Auf fünf Folgen hat das kleine, feine Label audite die KompletteinspielungMehr lesen
Euterpe war bei den alten Griechen die Muse der Lyrik und desMehr lesen
Toutes les musiques de Grieg ont apporté une joie immense à unMehr lesen
Eine Neuaufnahme der beiden "Peer-Gynt-Suiten" zeugt nicht gerade vonMehr lesen
The first volume of Eivind Aadland’s new survey of Grieg’s orchestralMehr lesen
It is easy to overlook the many original features in Grieg's music, especially in his most famous works. The Piano Concerto, for example, whichMehr lesen
Der Norweger Eivind Aadland hat sich die Werke seines LandsmannsMehr lesen
Edvard Grieg gilt als Schöpfer nur weniger Orchesterwerke: DieMehr lesen
Norwegische Trolle, ein Zauberer mit seinem Luftgeist und ein französischer König bevölkern heute unsere Sendung. Das Label Audite startet eineMehr lesen
So saftig und gut durchwachsen der Streichersound mit einem köstlichenMehr lesen
Das Grieg-Gedenkjahr liegt zwar schon vier Jahre zurück – 2007 begingMehr lesen
Braucht man 555 Scarlatti-Sonaten, 1.001 Bach-Kantaten, 7.000Mehr lesen
Eine von Kontrasten geprägte Aufnahme erwartet die Hörer dieser CDMehr lesen
Sendebeleg siehe PDF!Mehr lesen
Das ist schön. Das klingt sehr gut ... Eine wirklich gute Aufnahme!Mehr lesen
La chanteuse Camilla Tilling excelle dans l'expression de ce spleen, accompagnée de façon quasi magnétique par un orchestre et son chef rodé au répertoire du compositeur norvégien. Un beau disque qui complète une série déjà passionnante.Mehr lesen