Reviews

Der neue Merker | April 2015 | Dr. Ingobert Waltenberger | April 1, 2015 |

AUDITE: Das Quartetto di Cremona spielt Beethovens Streichquartette wie…
Das soeben veröffentlichte Vol. IV wartet mit Referenzeinspielungen der…
„Die Hörkunst ist eine hohe Kunst. Hörst Du den Unterschied?“ (Garibaldi in Thomas Bernhards Die Macht der Gewohnheit) Sie kennen das. Man legtMehr lesen


Schumann-Journal | Nr. 4 / Frühjahr 2015 | Jan Ritterstaedt | April 1, 2015 |

Im Herbst des Jahres 2013 startete das Label audite eine neue Serie mit sämtlichen sinfonischen Werken Robert Schumanns, eingespielt vom WDRMehr lesen


Gramophone | April 2015 | Nalen Anthoni | April 1, 2015 |

Instruments are carefully balanced, sound is good. But this recording, originally in SACD format, would audibly have been a lot finer if it hadn'tMehr lesen


Piano News | März / April 2015 | Marco Frei | April 1, 2015 |

Für seine erste CD hat das Klavierduo Takahashi/Lehmann ein äußerst anspruchsvolles Programm zusammengestellt, das ungefähr ein ganzes JahrhundertMehr lesen


Gramophone | April 2015 | April 1, 2015 |

At first glance the principal attraction in a two-disc set devoted to the art of violinist Johanna Martzy (1924-79) appears to duplicate a recordingMehr lesen


Diapason | N° 634 Avril 2015 | Nicolas Derny | April 1, 2015 |

En 1953, Johanna Martzy entrait dans la cour des grands grâce à un concerto de Dvorak enregistré avec Ferenc Fricsay (DG). Quid de celui-ci, captéMehr lesen


www.classical.net | 01.04.2015 | Brian Wigman | April 1, 2015 |

The name Johanna Martzy is only remembered among violinists and hardcore collectors. Although she had a promising career, she was derailed by personalMehr lesen


hifi & records | 2/2015 | Uwe Steiner | April 1, 2015 |

Eigentlich mochte er die Gattung gar nicht: Die Verbindung von Violine und Cello einerseits und dem Klavier andererseits, schrieb Tschaikowsky anMehr lesen


American Record Guide | April 2015 | David W Moore | April 1, 2015 |

This is Volume 3 of Schumann’s complete Symphonic Works on Audite. <br /> These two works make a nice combination, since they share a formal structureMehr lesen


American Record Guide | April 2015 | David W Moore | April 1, 2015 |

This is Volume 3 of Schumann’s complete Symphonic Works on Audite. <br /> These two works make a nice combination, since they share a formal structureMehr lesen


Muzyka21 | kwiecień 2015 | Jacek Chodorowski | April 1, 2015 |

Bardzo dobrze się stało, iż niemieckie radio (Deutschlandradio Kultur) opublikowało w bieżącym roku (2014) trzy płytowy album z własnymiMehr lesen


Der neue Merker | April 2015 | Dr. Ingobert Waltenberger | April 1, 2015 |

AUDITE: Das Quartetto di Cremona spielt Beethovens Streichquartette wie…
Das soeben veröffentlichte Vol. IV wartet mit Referenzeinspielungen der…
„Die Hörkunst ist eine hohe Kunst. Hörst Du den Unterschied?“ (Garibaldi in Thomas Bernhards Die Macht der Gewohnheit) Sie kennen das. Man legtMehr lesen


Schumann-Journal | Nr. 4 / Frühjahr 2015 | Jan Ritterstaedt | April 1, 2015 |

Im Herbst des Jahres 2013 startete das Label audite eine neue Serie mit sämtlichen sinfonischen Werken Robert Schumanns, eingespielt vom WDRMehr lesen


Schumann-Journal | Nr. 4 / Frühjahr 2015 | Jan Ritterstaedt | April 1, 2015 |

Im Herbst des Jahres 2013 startete das Label audite eine neue Serie mit sämtlichen sinfonischen Werken Robert Schumanns, eingespielt vom WDRMehr lesen


American Record Guide | April 2015 | Greg Pagel | April 1, 2015 |

The notes to many of my Tchaikovsky chamber music discs begin by saying Tchaikovsky was not very interested in chamber music. Well, he may not haveMehr lesen


American Record Guide | 31.03.2015 | Paul L Althouse | March 31, 2015 |

Over his entire career Grieg wrote only two orchestral works in the traditional multimovement format: this symphony and concerto. Both are earlyMehr lesen


Fanfare | 26.03.2015 | Jerry Dubbins | March 26, 2015 |

My first encounter with the Trio Testore was fairly recent. In 37:2, I reviewed the group’s two-disc set of Brahms’s piano trios and hated it forMehr lesen


Fanfare | 26.03.2015 | Jim Svejda | March 26, 2015 |

For the fourth (and next-to-last) installment of its stunning series of the complete symphonic works of Edvard Grieg, Audite made the canny decisionMehr lesen


Fanfare | 26.03.2015 | Steven Kruger | March 26, 2015 |

I wish I could be more enthusiastic about these performances. But I’m afraid sympathy is in order—for the continuing tendency of German orchestrasMehr lesen


Fanfare | 26.03.2015 | Steven Kruger | March 26, 2015 |

I wish I could be more enthusiastic about these performances. But I’m afraid sympathy is in order—for the continuing tendency of German orchestrasMehr lesen

...